6 пролетни суперхрани за здраве и имунитет

пролет дете2

1. Спанак

спанакМного хора консумират спанак, но малко знаят, че той е богат на витамини A, E, B1, C и K, и минерали като желязото, магнезий, калций и др. Най-добре е да се хапва под формата на салата. Можете да приготвите на детето си сандвич и да сложите спанак, вместо маруля. Този наглед обикновен зеленчук е в състояние да набави на организма огромно количество полезни съставки, необходими за пречистването на лимфната система и оттам – подобряване на имунната реакция. Спаначената супа също е полезна, макар че част от съставките се губят при термичната обработка

 

ягоди2. Ягоди

Те може и да нямат най-гладката текстура, но са заредени с антиоксиданти, които помагат за възстановяването на кожата, след вредите, които оказват някои фактори на околната среда като замърсяване и UV лъчи. Плюс това те са пълни с витамин C (по-малко от една чаша ви подсигурява 75 мг от тях), което прави ягодите чудесно средство за подобряване на имунната система. Освен това децата ги обожават и няма да е никак трудно да ги убедите да си ги хапнат с удоволствие.

 

коприва3. Коприва

Копривата расте навсякъде и въпреки парещата й същност, тя е едно от най-полезните растения, които можем да консумираме след дългата зима. Тя съдържа в себе си тъй нареченото органично желязо, което е основно при червените кръвни клетки. Анемията, безсилието и слабостта се дължат именно на липсата на това органичното желязо. Полезни са, както стръковете, така и корените. Освен популярната супа от коприва, можете да си правите и чай от корените й или изсушените листа.

 

череши4. Череши

Тези мънички и вкусни плодове с костилки съдържат високи нива на витамините А, С и Е, както и малки количества желязо, магнезий и калий, което ги прави незаменим помощник на имунната система през лятото. Освен това са важен източник на фибри и помагат на храносмилането.

Плодовете на черешата предотвратяват възпалителните процеси по чревните лигавици. Високото съдържание на витамин С влияе благотворно на имунната система, както и на умствената дейност. Апетитните червени зърна съдържат още фолиева киселина, която е необходима за нервите, мозъчната дейност, за кръвта, растежа.

 

магданоз5. Магданоз

Магданозът е едновременно храна, подправка и лекарство. Използвайте листата за свежа консумация, а дръжките, както и корените, за супи. Магданозът има свойството да пречиства бъбреците и пикочните пътища (особено в съчетание с копър), тонизира нервната и имунната системи, подобрява и зрението. Все пак не прекалявайте с количествата – не се препоръчват повече от 50-60 грама суров магданоз на ядене. За бременните или кърмещи жени това количество следва да се намали

 

репички6. Репички

 

Пролетната салата с репички е не само вкусна, но и изключително полезна за имунната система. Този зеленчук е много богат на витамини и действа антибактериално и антиоксидантнио. Съдържанието на антоцианин в репичките, който им придава червения цвят, помага за забавяне растежа на туморните клетки и действа противовъзпалително.

 

Вижте още:

Пет храни, богати на пробиотици

7 забранени храни по време на бременност

Антибиотиците в храните за животни и ефектът им върху детското здраве

Класация с 10-те най-полезни храни за нашето здраве

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: