Апетитът през бременността – „Яде ми се и толкова!“

бременност апетит глад

“- В началото на бременността първо ми се ядяха лимони, след това умирах за шоколад… Сега съм на вълна кока-кола. А вие?
– Мен пък непрекъснато нещо ми се яде. Ту ябълка, ту майонеза, ту краставица, ту шоколад… Ама така, че чак се разтрепервам!”

 

Известно е, че по време на бременността на всяка жена и се случва поне веднъж да изпита натрапчив апетит за нещо необичайно или съвсем обичайно, но в колосални количества. Тези капризи, желания или натрапчиви идеи – както искате ги наречете, „пленяват“ жената традиционно през първия и третия триместър на бременността, когато е най-високо нивото на хормоните. Химичните промени във вашия организъм са предшествани от усилената работа на хормоните (особено на естрогена) и те могат да повлияят на състава на слюнката, което означава и на вкусовите усещания. Не случайно много жени в началото на бременността се оплакват от метален вкус в устата.

Въобще не е задължително гастрономичните прищявки на бъдещата майка да се свързват с някаква нездравословна храна – отдавна е известно например влечението на бременните към соленичкото. Действително, соленото усилива в някаква степен циркулацията на нарасналата по обем кръв на бременната жена – нещо, което е необходимо на организма, но в разумни граници. При някои жени се появява неочаквана слабост към плодове, което може и да е свързано с подсъзнателно желание да променят менюто си в правилната посока.

Потребността от нови вкусови усещания е сигнал на вашия организъм. Всяка прищявка за някаква храна е резултат от небалансирано хранене, знак, че на организма ви му липсват някакви витамини или микроелементи.

Ако преди забременяването – по време на менструация или няколко дни по-рано, сте имали желание да изядете цяла франзела във вид на сандвич с много салам и кашкавал в него, полят обилно с кетчуп и майонеза, след което да изядете един Сникърс, подобни нелепи за околните „мераци“ сега могат да ви спохождат често.

Ако ви смущават гастрономичните капризи, опитайте се да контролирате с няколко простички хитринки:

  • Непременно закусвайте. Така вероятността да започне да ви се гади или да ви се прияде нещо сладко, намалява.
  • Правете гимнастика. Едно наглед малко натоварване значително ще намали апетита ви, като просто ще ви отвлече от мислите за храна и от кулинарните капризи.
  • Поддържайте емоционалния си тонус висок. Всичките ваши страхове, тревоги и несигурност на физическо ниво често се изразяват в чувство за глад и нервозно желание тутакси да се натъпчете с някаква храна.
  • Удовлетворявайте капризите си по здравословни алтернативи: вместо сладолед – кофичка кисело мляко с плодове, вместо сладкиш – запечени с канела ябълки.

И все пак: Желанията трябва да се удовлетворяват и не си струва спартански да се отнасяте към тях. Може днес да стане така, че героично да се откажете от един шоколадов бонбон, а утре да излапате цяла кутия.

А може би това са капризи на вашето дете?

Напълно е възможно бъдещото ви дете да влияе върху гастрономичните ви пристрастия. Това е още един повод да обърнете внимание на това, което ви се яде. Често бъдещите майки установяват, че вече не обичат месо, а им се яде риба. След някоя и друга година става ясно, че отрасналото дете предпочита рибата пред месото и родителите си спомнят, че то е направило своя избор още докато е било в корема на мама.

Добре е да знаете:

Бременността е период, през който качеството на храната има изключително голямо значение. Природата го е измислила така, че изискванията на развиващия се живот трябва да излязат на първи план – по време на бременността организмът на жената дава всичките си ценни вещества за оцеляването и развитието на плода.

Точно в тази саможертва е заложена основата на майчинството. Затова целта на бъдещата майка е да износи здраво бебе и в същото време да запази своето собствено здраве. Е това от своя страна означава – да се храни качествено и пълноценно през всичките девет месеца.

Из книгата: „Скоро ще стана майка“ на Татяна Аптулаева, предоставена с любезното съдействие на Knijnaborsa.bg

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: