Киселини при бременност – как да се справим

kiselini bremennost

Колкото и да ви е чудно, бебето ви няма и понятие от вашите неприятни усещания в стомашно-чревния тракт. Не се безпокойте, че вашето неразположение може да навреди на бебето – това няма да стане, стига ежедневно да му доставяте необходимите му храни.

Храносмилателните проблеми през ранната бременност се дължат на увеличеното производство на прогестерон и естроген, които отпускат гладката мускулна тъкан навсякъде, включително и на стомашно-чревния тракт. Резултатът е, че храната се придвижва по-бавно и това води до подуване и лошо храносмилане. За бебето обаче, тази намалена скорост се отразява добре, защото кръвният поток абсорбира по-добре хранителните съставки, а през плацентата той ще ги отведе в организма на бебето.

Киселините се получават, когато мускулният пръстен между хранопровода и стомаха се отпусне и позволява връщането на киселини от стомаха обратно нагоре към хранопровода. Тези стомашни киселини дразнят чувствителната лигавица на хранопровода и се усещат като парене. След четвъртия месец неприятното усещане може да се засили от нарастването на матката, която притиска стомаха.

Почти няма бременност, която в един или друг етап да не е имала проблеми с храносмилането. Това е един от неприятните факти по време на бременността. Въпреки това има ефикасни начини, чрез които да си помогнем, когато тези проблеми ни сполетят:

  • Пазете се от прекомерно наддаване – излишните килограми указват допълнителен натиск на стомаха.
  • Обличайте се със свободни дрехи, не притискайте областта на стомаха и червата.
  • По-добре се хранете по малко и често, отколкото по три пъти на ден, но обилно.
  • Дъвчете бавно до пълно смилане на всяка хапка преди да я глътнете.
  • След хранене стойте изправена няколко часа. Никога не се хранете непосредствено преди лягане.
  • Изключете от менюто си всички храни, които не ви се отразяват добре. Обикновено това са люти и силно подправени храни, пържени и тлъсти храни, обработени меса (кренвирши, салами), шоколад, алкохол, газирани напитки.
  • Не пушете.
  • Не се навеждайте от кръста – винаги се навеждайте от коленете.
  • Спете на 15 см възглавница. Добре е да спите на лявата страна – това се оказва полезно.
  • Релаксирайте чрез медитация, леки гимнастически упражнения или друг алтернативен подход, подходящ за бременни.
  • Ако никое от горните предложения не помага, помолете вашия лекар да ви предпише лекарство за киселини, подходящо за бременни.

Автор: Моника Матеева

1001recepti.com

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: