Пет храни, богати на пробиотици

пробиотични храни

Много се говори за ползите от пробиотиците, но не всеки знае кои са храните, чрез които можем да си ги набавим по естествен начин – особено, ако приемаме антибиотици или в разгара на летните месеци, когато деца и възрастни са застрашени от стомашно-чревни инфекции.

В чревната флора има трилиони микроорганизми от хиляди различни видове. Всички те играят определена функция в човешкия организъм. Някои участват активно в процесите на обмен на веществата, други – в стимулирането на имунната система, а трети – допринасят за доброто настроение.

Съвременната медицина ги нарича пробиотици. Това са най-полезните форми на чревните бактерии, благоприятстващи състоянието на храносмилателната система. Има различни фармацевтични препарати, чрез които човек може да си ги набави.

Лекарите обаче съветват преди да отидем в аптеката, да се опитаме с промяна в храненето. Затова следва да си припомним, кои са продуктите, които изобилстват на така полезните пробиотици, както и да се постараем да ги включваме по-често в ежедневното си меню.

 

1. Кисело мляко

То е богато на тези полезни микроорганизми, протеини и калций, който е от съществена важност за здравината на костите, мускулите и нервите ни. Приготвено чрез добавяне на уникалните за българските ширини бактерии – лактобацили и бифидус бактерии, към прясното мляко, киселото мляко е същински еликсир на младостта. Живите бактерии балансират чревната киселинност и подсилват имунитета. Освен това понижават холестерола и намаляват риска от сърдечни заболявания.

 

2. Кефир

Това е ферментирала млечна напитка, която се радва на особена популярност сред руснаците. Уникална комбинация от козе мляко и ферментирали зърна кефир. Отличава се с високо съдържание на лактобацили, бифидус бактерии и антиоксиданти. Днес, благодарение на все по-нарастващия интерес към ферментиралите храни, кефирът се предлага в разнообразни вкусови варианти в почти всички хранителни магазини.

 

3. Ферментирали сирена

Те са сред най-полезните и богати на пробиотици храни. Такива са сирената гауда, чедар, пармезан и т.н. Зрелите продукти се комбинират добре с червено вино, което е пълно с антиоксиданти. Полутвърдите и не твърде солени са за предпочитане.

 

4. Кисели краставички

Когато говорим за богати на пробиотици кисели краставички, нямаме предвид такива в буркан, които са преминали през термична обработка и към които има добавен оцет. За да има пробиотични свойства, киселата краставичка трябва да е от бидон и да се съхранява на принципа на киселото зеле – преминали, през процес на естествена ферментация. При тях се използва морска сол и не се слага оцет.

 

5. Кисело зеле и зелев сок

Става дума за ферментиралото зеле и неговия сок, което е изключително богато на здравословни бактерии и на витамини от група В, А, Е и С. То помага за намаляване на симптомите на алергия и идеално почиства червата, като създава условие за развитието на добри микроорганизми, улесняващи храносмилането.

 

Вижте още:

Как да си направим лечебна пробиотична супа

Учени: пробиотиците са с по-мощно действие от антибиотиците

Стомашно-чревни инфекции и лечението им с хомеопатия

С деца през лятото – съвети за безопасна лятна почивка

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: