Бащите днес прекарват седем пъти повече с децата си, отколкото през 70-те години

баща дете семейство

Бащите прекарват седем пъти повече време в общуване с децата си, отколкото собствените им бащи са прекарвали с тях преди 40 години, сочи проучване.


Докато времето, фокусирано върху хлапетата, все още е със сравнително ниска средна стойност от 35 минути на ден за работещите бащи, то е много по-високо от петте минути, регистрирани през 1974 г., пише The Guardian. Пълноценното време на майките с децата им също се е повишило, сочат данните.

Въпреки че изглежда, че това е добра новина за децата, изследователите отбелязват тревожно социално несъответствие относно това как се изразходва това допълнително време. По-образованите родители са много по-склонни да прекарват време, помагайки на децата си с домашните, докато родителите без средно или висше образование са по-малко склонни да се включат в каквато и да е учебна дейност.

Изследването разглежда и увеличеното време, посветено на учене и писане на домашни при съвременните деца, особено тези с по-образовани родители. Времето за домашна работа почти се е утроило от около 35 минути на ден през 70-те години на миналия век до 90 минути през 2000-те.

Според анализите, причината бащите да прекарват повече време с децата си е, че това е станало икономически по-необходимо, отколкото през 70-те години на миналия век. „Бащите в днешно време са много по-склонни да бъдат част от процеса по отглеждане и възпитание, отчасти защото е по-социално приемливо, а и защото има общо усещане сред много бащи, че искат да прекарват колкото се може повече време с децата си“, смята авторът и „баща блогър“, Тим Аткинсън.

Но колкото и време да намерят бащите в един работен ден, за да видят децата си, изглежда това се оценява. Изследване на производителя на играчки Chad Valley показва, че децата предпочитат да играят игри с бащите си. Проучването посочва, че 27% от семействата предпочитат таткото за любимото време за игра, като майките са на второ място с 24%, а братята и сестрите са на трето място с 21%.