Таблица с алкални и киселинни храни (pH)

Не всички са запознати със значението на алкално-кислелинния баланс в човешкия организъм и това какви са нормите на pH в урината и кръвта.

pH на човешката кръв трябва да бъде леко алкална (7.35 – 7.45). Под или над този обхват е симптом, че организмът е с небалансирани алаклно-киселинни стойности и че са налице заболявания. pН 7.0 е неутрално. Стойността на рН под 7,0 е киселинна. Стойността на рН над 7,0 е алкална.

Киселинното рН може да се появи от силно киселинна диета, емоционален стрес, токсично претоварване и / или имунни реакции. Всички тези процеси лишават клетките от кислород и други хранителни вещества. В резултат на това тялото се опитва да компенсира киселинното рН чрез алкални минерали. Ако диетата не съдържа достатъчно минерали, които да компенсират този недостиг, ще се получи натрупване на киселини в клетките.

Причината, поради която ацидозата е по-често срещана в нашето общество, се дължи най-вече на типичната диета, която е твърде богата на киселинни продукти, като месо, яйца и млечни продукти, и с твърде ниско съдържание на алкални храни като пресни плодове и зеленчуци. Освен това ядем храни, които се произвеждат преработени продукти като бяло брашно и захар и пием киселинни напитки като кафе и газирани безалкохолни. Използваме твърде много лекарства, които се образуват с киселина.

Какво да направим, за да възстановим алкално-киселинния баланс?

Едно от най-добрите неща, които можем да направим, за да коригираме твърде киселинното тяло, е да променим диетата си и начина си на живот. За целта, както нашето меню, така и това на децата ни, трябва да се състои от 60% алкалноформиращи храни и 40% киселиноформиращи храни. Добре е да се спазва именно тази пропорция. Много хора, обсебени от здравословния режим на хранене, преминават тази граница и консумират само и единствено алкални храни, което също крие много рискове.

Ето списък с храните, които имат образуват в тялото ни киселинно pH и тези, които са с потенциал да образуват алкално pH:

ТАБЛИЦА С КИСЕЛИННИ/АЛКАЛНИ ХРАНИ


ТАБЛИЦА С АЛКАЛНИ И КИСЕЛИННИ ХРАНИ
СИЛНО АЛКАЛИЗИРАЩИ ХРАНИ
Лимони, сода за хляб
АЛКАЛНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ

Цвекло

Броколи

Зеле

Моркови

Карфиол

Целина

Зелена салата

Айсберг

Спанак

Краставица

Патладжан

Чесън

Брюкселско зеле

Алабаш

Маруля

Гъби

Лук

Пащърнак (високо гликемичен)

Чушки

Тиква

Тиквички

Репички

Ряпа (бяла/черна)

Морски водорасли

Сладки картофи

Картофи (варени)

Домати

Аспержи

АЛКАЛНИ ПЛОДОВЕ

Ябълка

Кайсия

Авокадо

Банан

Горски плодове

Къпини

Пъпеш

Череши

Кокос, пресен

Касис

Смокини

Грозде

Грейпфрут

Диня

Лимон

Праскова

Мандарини

Манго

Нектарини

Нар

Портокал

Круша

Ананас

Стафиди

Малини

Ягоди

Тропически плодове

Сливи

ДРУГИ АЛКАЛИЗИРАЩИ ПРОДУКТИ

Кестени

Просо

Тофу (ферментирал)

Черен/бял пипер

Люта чушка

Канела

Къри

Джинджифил

Билки

Мисо

Горчица

Морска сол

НЕУТРАЛНИ ХРАНИ

сурово прясно мляко, масло

КИСЕЛИННИ  ЗЕЛЕНЧУЦИ

Царевица
Леща
Грах
Фасул
Боб
Маслини
Картофи (пържени)

КИСЕЛИННИ ПЛОДОВЕ

Боровинки
Консервирани или преработени плодове
Червени боровинки
Касис

КИСЕЛИННИ ЗЪРНЕНИ ПРОДУКТИ

Ечемик
Трици, овес
Трици от пшеница
Хляб
Царевица
Царевично нишесте
Крекери
Брашно от пшеница
Брашно, бяло
Конопено брашно
Макарони
Юфка
Овесена каша
Овес
Киноа
Ориз (бял и кафяв)
Ръж
Спагети
Пшеничен зародиш

КИСЕЛИННИ МЛЕЧНИ ХРАНИ

Сирене
Сирене, преработено
Сладолед
Мляко – кисело и прясно (пастьоризирано)
Кашкавал

КИСЕЛИННИ ЯДКИ

Кашу
Фъстъци
Бадеми
Орехи

КИСЕЛИННИ ЖИВОТИНСКИ ПРОДУКТИ
бекон
месо
яйца
риба
миди
морски дарове
колбаси

КИСЕЛИННООБРАЗУВАЩИ ПОДСЛАДИТЕЛИ
Рожков
Царевичен сироп
Захар (бяла, кафява)

ДРУГИ КИСЕЛИННООБРАЗУВАЩИ ХРАНИ И ПРОДУКТИ
Шоколад
Олио
Ленено масло
Конопено масло
Свинска мас
Зехтин
Шафреново масло
Сусамово масло
Слънчогледово олио
Кетчуп
Майонеза
Какао
Кафе
Алкохол
Безалкохолни напитки (кола, фанта, швепс)
Оцет
Бира
Лекарства
Пестициди
Тютюн

pH на продукти, които използваме често:
Бира: рН 2.5
Кола: рН 2
Кафе: рН 4

Добре е да знаем:

Въпреки, че може да изглежда, че цитрусовите плодове ще имат киселинно въздействие върху организма, съдържащата се в тях киселина действително има алкализиращ ефект върху тялото.

Обърнете внимание, че киселинната или алкална тенденция в храната на тялото няма нищо общо с действителното рН на самата храна. Например, лимоните са много кисели, но ефектът им след храносмилането и асимилацията, е алкален, така че лимоните са алкалнообразуващи храни. По същия начин месото е алкално преди храносмилането, но оставя много киселинни остатъци в тялото, така че, както почти всички животински продукти, месото е много киселиннообразуващо.

Най-лесният начин да проверите своето pH и това дали имате нужда от промяна в режима на хранене е чрез тестови pH лентички. Те не струват скъпо и се продават в някои аптеки. Слагат се под езика сутрин на гладно, преди да сте измили зъбите си, като слюнката оцветява лентата в съответния цвят, индикиращ нивото на pH.

Списание РОДИТЕЛ, Roditel.bg

Вижте още:

Според ново проучване: храненето на бащата има важна роля за здравето на бебето

Хранене според кръвната група

Антибиотиците в храните за животни и ефектът им върху детското здраве

7 храни, които сриват детския имунитет

 

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

НАМЕРЕТЕ НИ ВЪВ FACEBOOK

ОНЛАЙН АБОНАМЕНТ

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: