Шоколадов гигант спира рекламите си за деца до 12 години

milka

От 1 януари 2016 г. производителят на “Милка” и “Орео” няма да излъчва клипове за продуктите си в детските предавания

За първи път, откакто изобщо съществува реклама, една световна компания се отказва доброволно от нея. Не от всичките ѝ възможности, но със сигурност от онези забавни клипове, предназначени за деца.

Шоколадовият гигант “Монделийз интернешънъл” (“Милка”, “Кедбъри”, бисквитките “Орео”) обяви, че от 1 януари 2016 г. променя световната си маркетингова политика и спира да рекламира продуктите си на деца под 12-годишна възраст. Затова ще се опита да научи възрастните и родителите какво означава разумно хранене и че е по-добре да изядеш 30 г шоколад наведнъж, вместо цели 100 грама. Децата до 12 години обаче не са дорасли за подобни решения, затова и “Монделийз” променя стратегията си.

Звучи почти шокиращо компания, производител на шоколад и бисквити, да иска да продава по-малко и не на деца.

Всъщност обаче става дума за дългосрочна бизнес стратегия, която трябва да осигури устойчивото ѝ развитие. Първите идеи за нея са от 2012 г., когато “Монделийз” решава, че ще се превърне в т.нар. снакинг компания (от англ. snacking – за закуска). Т.е. произвежда от онзи тип храни, които се ядат между трите основни хранения. След раздялата си с “Крафт фудс” преди години за компанията остава производството на шоколад, бисквити и кафе. Съвсем скоро и кафето окончателно премина към “Дау Егбъртс”.

Промененият маркетинг за деца е част от новата стратегия, обясни Иванка Джолева, която е мениджър “Връзки с обществеността и правителствените институции за Румъния, България и Източна Адриатика”. Реално “натискът” за купуване над децата до 12-годишна възраст намалява от година насам.

Онези симпатични мармоти вече не рекламират “Милка”. Лилавата крава подбутва само възрастни. Анимацията ще бъде спряна.

От 1 януари 2016 г. ще се усетят още по-големи промени и у нас. Компанията няма да рекламира в детски предавания или в тв предавания, които имат 35% и нагоре детска аудитория.

“Монделийз” ще разглежда подробно пийпълметричните изследвания, за да преценява къде и как може да рекламира.

След което ще прави и собствен одит, за да контролира дали нейните изисквания се спазват от телевизиите.

В Унгария например се оказва, че една от телевизиите е компенсирала компанията с реклама в детско предаване. Компенсация означава излъчване на допълнителна реклама в други часови пояси, когато конкретното предаване, закъдето е била предназначена, не е достигнало определен рейтинг и съответно определен брой зрители, които да видят клипа.

След като “Монделийз” установява унгарското нарушение, тя изобщо спира рекламата си за тази телевизия.

Наесен тукашният клон на “Монделийз” ще е сред компаниите, които ще учредят българска част на европейското движение EUPledge.

В Европа то обединява световни производители на храни в желанието им да правят здравословни и качествени продукти.

Източник: „24 часа“