Електронните играчки влияят негативно на езиковото развитие на децата

електронни играчки


Електронните играчки, които говорят, ходят, свирят и издават различни звуци, затормозяват развитието на езикови навици у децата. Това показа изследване на Университета на Северна Аризона, САЩ, съобщи THE NWI Times. Изданието отбелязва, че всъщност много от тези играчки се продават и предлагат като обучаващи.

Изследователите направили експеримент с участието на 26 двойки родители и деца на възраст 10-16 месеца. На всякой семейство получило три групи играчки. В първия влизали ноутбук за деца, говореща ферма и детски мобилен телефон. Втората – дървени пъзели, кубчета с картинки. Третата – книжки с животни, фигури и цветя. Най-малко помагала за развитието на езиковите навици именно първата група играчки. Тя намалявала качеството и количеството на езикови елементи в арсенала на децата в сравнение с традиционните играчки. При електронните игри, издаващи звуци, родителите най-малко разговаряли с децата. Докато книгите, напротив, позволявали на родителите и децата активно да общуват. Същото се получавало и при игрите с традиционните играчки.

Източник: БГНЕС