Въвеждат Монтесори обучение в детските градини в Пловдив от януари

монтесори възпитание

От януари 2017 година започва реалната работа по „Монтесори“ педагогика в 10 групи на 5 пловдивски детски градини, предаде Plovdiv24.bg.

„Първите 30 педагози, които ще могат да преподават по системата, ще се дипломират през декември. През октомври пък започна обучението на втора група. Целта е в рамките на 2017 и в началото на 2018 година да имаме около 150 души, минали курса, за да може в тези 5 детски градини изцяло да работим по метода“, съобщи зам.-кметът Стефан Стоянов.

„Нашата програма за въвеждане на „Монтесори“ педагогика в общинските детски градини се очертава като една от големите в Източна Европа въобще“, похвали се той.

Стоянов съобщи още, че на 29 и 20 ноември в Пловдив се очаква ръководителят на „Монтесори – Европа“ Мириам Вефелс, която ще има среща и с кмета Иван Тотев.

Монтесори педагогиката

„Монтесори“ е метод за възпитание още от най-ранна детска възраст. Основан на практическите наблюдения и на научните открития на д-р Мария Монтесори, италиански лекар и възпитател, методът се прилага успешно вече повече от 100 години и печели популярност в цял свят. Заради огромния си принос към съвременното образование, Мария Монтесори е номинирана три пъти последователно за Нобелова награда.

Днес методът Монтесори е изключително популярен и широко прилаган в цял свят (98 страни). Най- убедително са залегнали идеите й в Скандинавските държави, Австралия, Африка, Индия, Китай, САЩ, Канада. Днес по света има над 20 000 Монтесори училища, хиляди са и детските градини Монтесори в света.

Мария Монтесори смята, че всяко дете по природа е умно и талантливо. За нея е особено важно да се зачита уникалността на всяко едно дете. Задачата на възрастните е да помогнат на детето да разкрие и развие своя потенциал, да го научат самостоятелно да изучава света.

Главното във философията на Монтесори е детето. В специална среда то усъвършенства своето физическо състояние, формира моторни и сензорни навици, съответстващи на възрастта му, придобива навици на базата на собствения опит. Педагогът само наблюдава детето и създава среда, в която детето да може да се развива.

Основните принципи на метода на Монтесори са свободата и личният избор на детето. То само изгражда своето собствено „аз“, самостоятелно решава в кой етап от живота си кой „прозорец“ за познания да отвори и да направи възможно възприемането на определени умения и знания. Девизът на педагогиката на Монтесори е: „Помогни ми да се справя сам!“.

Методът се основава главно върху развиването на усещанията на децата. Чрез привлекателни материали за свободните и индивидуални дейности, детето укрепва своето зараждащо се „Аз“. Децата развиват креативност, умения за разрешаване на различни проблеми, критическо мислене и умения за оптимално разпределение на времето, за да могат след това като пълноценни личности да внесат своя принос към обществото и околната среда.

Източници:
Plovdiv24.bg
Dnevnik.bg

Вижте още:

Монтесори принципи за добро възпитание

10-те основни принципа на Монтесори обучението

Възпитание, дисциплина и въвеждане на правила по метода Монтесори