6 начина да стопираме вирусната и грипна инфекция

болно дете

С идването на зимния сезон за съжаление пристигат и много нежелани проблеми като вирусите, грипът и настинките. Децата са най-честите жертви, особено в контакт с други деца в детски градини и училища. И сякаш влизаме в един омагьосан кръг на течащ нос, антибиотик, кашлица, температура… Истината е, че в основата на превенцията срещу всичко това стои здравата имунна система. Ето защо е добре да знаем кои са естествените варианти да се справим с нахлуващите инфекции още в ранен стадий, преди да се е стигнало до необходимост от силни лекарства.

  1. Топла вана или душ

Ако усетите, че детето ви започва да настива, можете да го подържите по-дълго под горещ душ или да му направите топла вана със соли. Това е подходящо за превенция в начален стадий на разболяването. Под топлата вода опитайте максимално да извлечете всички секрети от носа, където се задържат инфекциозните агенти.

  1. Билкови чайове

Повишеният прием на течности е много важна превантивна мярка. Можете да заложите на шипка, мента, ехинацея, лайка. Не добавяйте мед в горещ чай, тъй като високата температура прави меда канцерогенен. Вместо това подсладете с мед, когато чаят стане хладък.

  1. Овлажняване на носната лигавица

Входът за неприятните вирусни инфекции често е носът. Ето защо винаги поддържайте носната лигавица на детето овлажнена чрез физиологичен разтвор или спрей с морска сол. Ако носът отеля силни секрети, пръскайте на всеки час.

  1. Прясноизцедени сокове

Плодовите сокове са незаменим източник на витамини и ензими, които действат като мощен имуностимулант и помагат на организма да неутрализира нахлуващите микроорганизми. Важно е да се приемат под формата на прясноизцедени плодове, а не сокове в кутия. Също така, сокът трябва да се консумира веднага след изцеждането, в противен случай се губят полезните съставки. За да се отделят всички витамини от плода, капнете 2-3 капки зехтин към сока.

  1. Правилно хранене

Целесъобразното хранене като цяло е основна превантивна мярка срещу боледуване. Ако обаче видите, че детето започва да се разболява, непременно преминете към подсилващ хранителен режим. Той включва много течности, плодове и зеленчуци, изключване на храни, съдържащи бяла захар и бяло брашно и по възможност – намаляване на млчените продукти. Млечните храни са слузообразуващи, а тези с бяла захар и бяло брашно подтискат имунната система.

  1. Клеева тинктура, коластра, сребърна вода

Природата ни дава много алтернативи, които понякога имат по-мощно действие от традиционните лекарства. Това включва пчелен клей (прополис) под формата на тинктура, сребърна вода, коластра, която може да бъде намерена на таблетки или капки. Чесънът е чудесен бърз начин да неутрализираме вирусите и бактериите и е с доказано по-мощно действие от пеницелина, без да носи риск от гъбичен растеж. За съжаление, децата не си падат много по неговия вкус, но ако вие самите обичате чесън, задължително го включете в менюто си. И не забравяйте да проветрявате помещението, в което детето спи и играе, дори и навън да е студено – това е важна противовирусна мярка, заедно с всички изброени по-горе.

 

Вижте още:

11 признака, чрез които да различим настинката от грипа

7 храни, които сриват детския имунитет

Как да подсилим имунната система на детето преди тръгване на ясла, градина и училище

10 признака, че детето е с отслабен имунитет

 

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: