10 храни, които ни пазят от рак на гърдата

рак на гърдата, безплатни прегледи, Списание РОДИТЕЛ, Родител.бг, roditel.bg
Има ли начин да се предпазим от рак на гърдата чрез хранене? За мнозина сигурно това звучи нелогично, но според редица изследвания, проведени презпоследните години, ракът е следствие най-вече от неправилно хранене и стрес. У нас всяка година се регистрират нови и нови случаи на жени, страдащи от рак на гърдата. Сайтът Hospitl.bg публикува списък с 10-те храни, които могат да намалят съществено риска от развитие на рак на млечните жлези. Ето кои са те:

1. Гъбите

Яденето на една порция дневно може да помогне в борбата с рака на гърдата, твърдят родните специалисти, позовавайки се на редица научни изследвания. В последното такова са взели участие над 2000 жени. То установило, че дамите, които са консумирали по 10 грама гъби всеки ден, са намалили със 75% вероятността от това да развият тумори в млечните жлези, в сравнение с онези, които не с са около две трети по-малко вероятно да развият рак на гърдата, отколкото не-гъби консуматори. Проучването не закове причинно-следствена връзка между гъби и здравето на гърдата, но все пак ще се прави на яли гъби. Позитивният ефект от този зеленчук се дължи на витамин Д, който те съдържат.

2. Фасулът

Храните, които съдържат високо количество фибри, не само водят до понижаване на теглото, но и намаляват риска от появата и развитието на рак на гърдата. Според изследователи от Медицинският колеж към университета в Харвард, ако дамите ежедневно консумират 10 грама фибри, то те биха елиминирали риска от рак на гърдата с 10%. Авторите не проучването препоръчват консумацията предполагат, влакното помага за намаляване на високите нива на естроген в кръвта, които са силно свързани с развитие на рак на гърдата. И знаете ли какво е номер едно високо съдържание на фибри х фасул, тъй като в една порция се съдържат 9,6 грама фибри.

3. Орехите

Те са идеални за лека закуска в следобедните часове, твърдят експертите. Тези ядки съдържат антиоксидант нарича гама-токоферол, който спира активирането на определен ензим в раковите клетки и така те спират да се развиват. Те съдържат и т.нар. фитостероли, които помагат за регулиране нивата на естроген и за забавяне растежа на туморите. За да се предпази човек от рак на гърдата, трябва да яде по две шепи орехи всеки ден.

4. Доматите

Те трябва да са постоянно присъствие в хладилника, не само защото са част от всяка кулинарна рецепта, а и защото намаляват риска от развитието на рак на гърдата при жените. От последните открития става ясно, че те са богати на антиоксидантите каротиноид и ликопен, които са особено ефективен при по-трудните за лечение тумори на млечните жлези. Те блокират рецепторите на естрогена и по този начин намаляват риска от развитието на туморите с около 20%. Специалистите са категорични, че дамите трябва да хапват поне по два домата дневно, особено ако са в менопауза.

5. Картофите

Подобно на домати, те също са много богат източник на каротиноиди или по-точно на бета-каротин. Изследване на експертите от Националния онкологичен институт в САЩ установи неотдавна, че жените с най-високи нива на този антиоксидант в кръвта си, имат 18% по-нисък риск от появата и развитието на рак на гърдата. Теорията е, че каротеноидите съдържат съединения, които помагат за регулиране на клетъчния растеж, защита и ремонт на вече увредените ДНК вериги. Освен сладки картофи, експертите препоръчват консумация на моркови, тиква и тъмни листни зеленчуци.

6. Нарът

Този плод е уникална храна, когато се говори за ракови образования, твърдят лекарите. Похапването на тези малки червени семенца понижава риска от формирането на хормонозависими тумори. Те са богати на фибри и на специфична киселина, която потиска производството на естроген и предотвратява растежа на раковите клетки. Освен по едни нар седмично, специалистите препоръчват на дамите да не се лишат от плодове като малини, ягоди, боровинки и т.н.

7. Зеленият чай

Той е пълен с полифеноли – вид антиоксиданти с огромни ползи за здравето. Една от тези ползи е намаляване на риска от рак на гърдата. Едно проучване, проведено от Националния институт по рака в САЩ е установило, че дамите, които пият най-малко една чаша зелен чай дневно, са имали по-малко естроген в урината – главният виновник за развитието на канцерогенни образования в млечните жлези. За да се възползват от предимствата на този чай, той трябва да се пие в достатъчно големи количества. Специалистите препоръчват по 20 чаши чай седмично и предупреждават, че студеният зелен чай, който е подсладен, няма този ефект.

8. Броколите

Те действително могат да смажат рака на гърдата. Броколите, подобно на брюкселското зеле, съдържат противовъзпалителни съединения – известно като сулфорафан, за който е установено, че елиминират химикалите подпомагащи растежа на злокачествените тумори. За да се повиши приема на сулфорафан, специалистите препоръчват освен броколи, да се ядат и други леко задушени зеленчуци.

9. Зехтинът

Той е вид бонус към средиземноморската диета. Едно испанско изследване показва, че жените, който предпочитат зехтина пред олиото от царевица или слънчогледови семки, са значително защитени от появата на злокачествени тумори в млечните жлези. Те имали 68% по-нисък риск от развитие на рак на гърдата, в сравнение с жените, чиито хранителни навици били свързани с употребата на царевично масло. Всеизвестно е, че зехтинът съдържа противовъзпалителни фенолни съединения и олеинова киселина, която унищожава злокачествените клетки.

10. Кафето

Пиенето на кафе не само връща енергията в следобедните часове, но и предпазва от появата и развитието на рак на гърдата. Топлата ароматна напитка намалява естрогена и блокира неговите рецептори. Така раковите клетки спират да се хранят и умират. Проучване, направено през 2011 г. е установило, че една много малка част от дамите пиещи кафе, са разливи тумор в млечната жлеза, за разлика от групата на лишаващите се от кафето. Според един от авторите на изследването благоприятното действие на напитката се дължи на антиоксидантите в нея, които предпазват клетките от увреждане. Те препоръчват консумацията на поне 4 чаша кафе дневно.

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

НАМЕРЕТЕ НИ ВЪВ FACEBOOK

ОНЛАЙН АБОНАМЕНТ

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: