Кой е най-подходящият ден за започване на диета?

Хората притежават ограничено количество воля, независимо дали става дума за спазване на определена диета или за отказване от вредни навици като тютюнопушене и прекаляване с алкохола. Има ли обаче подходящи дни, в които да се откажем от вреден навик или да започнем диета?

подходящ ден за диета, списание Родител, родител.бг

В петък сутринта хората са с най-ниското си седмично тегло. Учени от Consumer Research определят този ден от седмицата за идеален старт на диетата, тъй като тогава резултатите от натоварената и лишена от време за хранене работна седмицата са силно мотивиращи. Важно е човек да се опази от съблазните на мързеливите почивните дни, когато е по-склонен да преяжда и да се излежава пред телевизора.

Слънчевите дни са най-добрият приятел на диетите. Това показва изследване, проведено от университет в Грузия. Учените там установили, че хората консумират храни с 200 калории повече, когато започват диета през есента или зимата. Причината е по-скоро еволюционна – дните с по-малко слънчеви часове могат да ни подтикнат да се храним по-обилно, тъй като подсъзнателно се страхуваме от оскъдните ресурси през зимата. Или иначе казано, хората ядат повече през по-студените месеци на годината, в сравнение с по-топлите. Има и чисто психологическата страна – през зимата не е наложително да изглеждаме добре по бански.

На четвъртия ден от менструалния цикъл организмът е по-склонен към ограничения в храненето. По време на овулацията у жената се получава съчетаване на промяната в настроението с подуването на корема. Тогава жените са склонни да прекаляват със солта, мазнините и въглехидратите, твърди Габриел Лихтерман, автор на книгата „28 дни: Какво възможности разкрива цикъла за вашия любовен живот, храненето и работоспособността“. Според нея след овулацията нивата на прогестерон се увеличават. Това води до повишаване на настроението и помага на жената да се откаже от допълнителното похапване.

Когато сте изтощени взимате по-добри решения за здравето си, в сравнение с фазата на работоспособност. Това показва друго проучване, публикуван в началото на тази година в списание Consumer Research. Участниците в експеримента трябвало да попълнят анкета преди и след физическо натоварване.

В деня, когато тръгвате на фитнес диетата е почти задължителна. На повечето хора това им се струва свръх усилие, но хранителният режим ще е най-ефективен, ако се съчетае с посещението на спортната зала. Така практически човек „вкарва два гола с един удар“. Ной-подходящият режим е 150 минути спорт на седмица, в комбинация с консумацията на 5-9 порции плодове и зеленчуци дневно. Все пак, ако идеята за две големи промени наведнъж изглежда нереалистична, започнете с упражненията, а на по-късен етап ограничете и храната.

 

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: