Детето ви е нервно или разсеяно? Проверете магнезия!

магнезий

Малко хора си дават сметка колко важно е нивото на магнезия в организма да е в нормални граници. И колко често страдаме от недостиг на магнезий. При децата този недостиг може да остане незабелязан и да се прояви под формата на промени в поведението. Ето кои са най-честите признаци за липса на магнезий:

  1. Неспокоен сън, безпокойство, раздразнителност – магнезият може да се нарече „антистресов“ елемент, поради свойството си да регулира силата на реакцията на организма на дадена агресия: студ, кавга, внезапен силен шум и т.н
  2. Липса на концентрация – мозъкът е двойно по-голям консуматор на магнезий от всички останали органи, ето защо недостигът на този елемент може да влоши концентрацията, както при децата, така и при възрастните.
  3. Честа смяна на настроенията – колкото по-сериозна е липсата на магнезий, толкова  по-чувствително и раздразнително става детето и е възможно да мени бързо настроенията си.
  4. Умора и често боледуване – магнезият е ключов за имунната защита – той влиза в синтеза на антителата и на естествения интерферон (важна антивирусна молекула)
  5. Мускулни крампи – магнезият играе важна роля при мускулните контракции и регулира на клетъчно ниво нервно-мускулната възбудимост
  6. Виене на свят – това е друг съществен признак за липсата на магнезий
  7. Алергични реакции – липсата на магнезий предизвиква освобождаване на завишени количества хистамин, което предизвиква алергични кризи при предразположените деца.

 

Разбира се, ако вие или детето ви проявяват подобни симптоми, това не означава непременно, че е налице недостиг на магнезий, но е една от възможните причини.

Как да си набавим магнезий?

Специфичното при този важен минерал е, че той трудно може да бъде набавен само и единствено от храната. И за изненада на мнозина, най-добрият начин да си го набавим е… чрез кожата. Това може да стане чрез мазане с магнезиево олио или чрез вани със соли, съдържащи магнезий.

Другият вариант е магнезият да се приема под формата на таблетки, но при деца това не винаги е препоръчително.

Разбира се, пълноценното хранене също е важно, не само за магнезиевия баланс, но и за цялостното здравословно състояние. Ето кои храни са богати на магнезий:

  • Спанак
  • Тиквени семки,
  • Боб, леща
  • Овесени ядки
  • Тиквички
  • Пълнозърнести храни
  • Бадеми, орехи, лешници
  • Слънчогледови семена
  • Сусам

 

Вижте още:

Четири храни, които подобряват умствените способности на децата

11 полезни храни, с които да избегнем анемията при децата

Хранителните алергии при децата

10 признака, че детето е с отслабен имунитет

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: