7 храни, които сриват детския имунитет

За вредата от захарта, бялото брашно, пържените храни и газираните напитки

вредни храни, имунитет, дете, деца, Списание Родител, Родител.бг

  1. Захарни изделия

Знаете ли какво се случва с имунната система на детето, когато то консумира любимите си шоколади, пасти и бонбони? След консумация на захар белите кръвни телца в човешкото тяло намаляват с 50% в рамките на по-малко от 5 часа. А именно белите кръвни телца защитават организма от нахлуващи заболявания. При децата, чиято имунна система е все още незряла, рискът от възникване на инфекции се увеличава.

Много родители, баби и дядовци, смятат, че като купят на детето си шоколад, паста, вафла или бонбони, това е израз на много голяма обич и допринасят за това детето да е здраво и щастливо. В действителност обаче тези храни са основен враг на имунитета. Вместо да давате на детето продукти, съдържащи бяла захар, пригответе си домашни сладки или кекс с кафява захар, използвайте мед или наблегнете на пресните или сушените плодове. Така детето ще си набави необходимото количество глюкоза, без имунитетът му да е поставен на риск.

  1. Тестени храни от бяло брашно

Другата вредна съставка, която е залегнала силно в менюто на българина, са тестените продукти от бяло брашно. Погрешна е практиката да се изключва брашното от храненето, по-важното е то да е пълнозърнесто или ръжено. В бялото брашно фабрично се отделят части от пшениченото зърно, в които се съдържат ценни витамини и минерали. Така хлябът придобива по-добър търговски вид, но в него няма полезни съставки. Консумацията му натоварва черния дроб, което от своята страна вреди на имунната система. Така че – ако искате детето ви да боледува по-малко, заменете белия хляб с качествен пълнозърнест, многозърнест или ръжен.

  1. Желирани бонбони

Любимите на децата желирани бонбони са всичко друго, но не и полезни. В тях се съдържат най-вече аромати и оцветители. Приемът им натоварва черния си дроб и става лесна мишена за вируси и инфекции.

  1. Безалкохолни напитки

Колата, швепсовете, соковете, които съдържат всичко друго, но не и плод, са все неща, които не бива да предлагате на детето си. Никое дете не се ражда с навика да консумира кола, това зависи най-вече от нас – родителите – доколко го позволяваме и дали в дома ни има подобни напитки. Вместо изключително вредните газирани напитки и сокове от кутия, предложете на детето си прясноизцеден сок, чай или айрян.

  1. Пържени картофи

Пържените картофи са пълни с трансмазнини. А именно трансмазнините имат основна „заслуга” за отслабената имунна система, алергиите, астмата, диабета, наднормено тегло, отслабване на костите и мускулите. Приготвени във фритюрник, пържените картофи стават канцерогенни. Картофите сами по себе си са полезна храна, но я предлагайте на своите малчугани в изпечен, сварен или задушен вид.

  1. Фаст фууд (снаксове, чипсове, хамбургери)

Знаете ли какво има в едно кошче за боклук в близост до училище? Опаковки от чипсове, снаксове, картончета от пици и остатъци от хамбургери. Да, това консумират нашите деца и за съжаление е много трудно да контролираме този процес. Нищо чудно, че през зимата не стихват течащият нос, кашлицата и настинките. Все пак, поне можем да се погрижим за здравословното хранене, когато децата са у дома – вместо поредната пица или хамбургер, направете вечеря, богата на протеини, витамини и минерали.

  1. Кренвирши

За правилното развитие и растеж, децата имат нужда от обилно количество протеини, които се съдържат в най-вече в млечните продукти и месото. Но под „месо” определено не се има предвид кренвирши или други съмнителни колбаси. Тези храни се правят от отпадъчни продукти и соя, пълни са с консерванти и оцветители и ежедневната им консумация рано или късно води до срив в имунната система.

Е, може би някои от вас ще си кажат – това са пълни глупости, че то всичко е вредно или пък – няма как да се ограничим. Истината обаче е, че ние сме това, което ядем, а децата се учат на хранителните си навици от нас, възрастните. Така че – отговорността за тяхното здраве не е ничия друга, а наша, изводите – също.

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: