Как да отслабнем безопасно след раждането

Как да отслабнем след раждането? Има ли начин бързо да се възстановим и да се отървем от различните килограми? Можем ли да правим диети и кога можем да се върнем към физическите упражнения? Тези въпроси вълнуват много наскоро родили дами.

За съжаление, когато става дума за отслабване след бременност, магически заклинания не съществуват. Но въпреки че излишните килограми няма да изчезнат за една нощ, с малко здрав разум и воля, те все пак ще се стопят. Трябва само да бъдете търпеливи и да не се отчайвате, колкото и да е трудно. И понеже често наскоро родилите майки се сравняват с приятелките си, първото нещо което трябва да направите, е да спрете с тези сравнения.

Има обаче едно нещо, което ще помогне и на вас, и на бебето. То се нарича кърмене. Според някои доста убедителни данни от различни изследвания, един месец след раждането майките, които кърмят, имат по-слаби бедра и по-ниско тегло в сравнение с тези, които използват адаптирано мляко. Но дори и да не кърмите, не се отчайвайте, пак имате шанс да си върнете предишния вид.

Ето и някои полезни правила, който е добре да имате предвид докато се опитвате да отслабвате след раждането:

Преразгледайте очакванията си

Някои жени се изненадват и разстройват, че не отслабват на мига. Трябва да сте наясно, че отслабването изисква време.

Не започвайте диета веднага след раждането

Дайте възможност на организма ви да се само възстанови и да започне да произвежда стабилно количество кърма. Много специалисти препоръчват да изчакате поне два месеца след раждането преди да се подложите на диета.

Подбирайте разумно храната си

Повечето млади майки изпитват остър недостиг на време, но това не означава, че трябва в крачка да грабнете вафла или някаква друга некачествена и висококалорична закуска. Подбирайте полезни храни като плодове, зеленчуци и нискомаслени млечни продукти. Правете си млечни шейкове с пресни или замразени плодове и нискомаслено мляко, вместо да си купувате капучино със сметана от близкото кафене. Намирайте време да се храните природосъобразно и ще се изненадате какви значителни резултати постигате съвсем малко усилия.

Полагайте усилия да се храните балансирано, докато кърмите

Кърмещите майки понякога страдат от намаляване на калция в костите. Диетите за след раждане, ограничаващи млечните продукти, може да подсилят този ефект и да причинят значително намаляване на костната плътност, особено ако изобщо се откажете от богатите на калций храни. Ето защо е важно да подбирате разумно менюто си.

Недейте да се борите със стреса чрез сладкиш в ръка

Много жени след раждането редовно преяждат в желанието да успокоят нервите си или да си оправят настроението. Не попадайте и вие в този капан. Вместо това, се раздвижете, правете гимнастика, изведете бебето на разходка или потичайте. Физическата активност ще се отрази добре и ще отклони вниманието ви от похапването.

Стремете се към постепенно намаляване на теглото

Според специалисти по кърмене, кърмещите майки могат да отслабнат без риск за здравето, като стопяват по половин килограм седмично. За целта се препоръчва приемането на 1800 калории дневно.

Стойте далеч от хапчетата за отслабване и строгите диети

Сега не му е времето за ударно отслабване. Лишаването от храни и приемът на лекарствата за отслабване имат странични ефекти, които една млада майка не може да си позволи: главоболие, замаяност и световъртеж, ускорен пулс и много други.

Пийте много течности

Сред купищата задачи и грижи по новороденото и лесно можете да забравите да пиете достатъчно количество вода и така да се дехидратирате. Това е абсолютно нездравословно! Старайте се да пиете 8-10 чаши вода дневно, особено ако кърмите, тъй като тогава водните запаси на организма намаляват още по-бързо. Повече за нуждата от вода по време на кърмене можете да видите ТУК.

Физически упражнения след раждането

Физическата активност след раждането може да има множество благотворни ефекти, както за здравето, така и ако се опитвате да отслабнете. Тя повдига настроението, дава енергия, активира мускулите и ви помага да си възстановите силата. Трябва обаче да се упражнявате внимателно, тъй като раждането и гледането на бебе е тежка работа, а тялото ви има нужда от период на възстановяване.

Много млади майки се питат колко скоро след раждането могат да започнат с физическите упражнения и какви точно да бъдат те. За упражненията след раждането, кога могат да се прилагат и какви следва да бъдат, вижте повече ТУК.

В статията са използвани материали от книгата „Наръчник за оцеляване на младата майка“ на Д-р Дженифър Уайдър от издателство Кибеа

 

Вижте още:

 

Калкулатор на идеалното тегло

Колко килограма е нормално да качи бременната жена?

10 храни, които ни пазят от рак на гърдата

7 важни неща, които трябва да знаем преди да захраним бебето

 

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

НАМЕРЕТЕ НИ ВЪВ FACEBOOK

ОНЛАЙН АБОНАМЕНТ

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: