11 полезни храни, с които да избегнем анемията при децата

Анемията (малокръвието) е състояние, при което намаляват еритроцитите и нивото на хемоглобина в кръвта. Много често от анемия страдат малките деца и бременните, като от ключово значение за превенцията на анемичните състояния е правилното хранене. За целта трябва да се осигурява на организма необходимото количество желязо и витамин C. Кои обаче са храните, които могат да ни го набавят и как да се храним при анемия?

 

  1. Червено цвеклоcherveno-cveklo

Червеното цвекло е известно като враг номер едно на анемията поради факта, че е богат на желязо и холин. Холинът действа като антиоксидант, изчиства от токсини целия организъм и премахва от тялото и тежките метали.

Освен това червеното цвекло е богато на витамини С, витамин Р и витамин РР, както и на фолиева киселина и каротин. Обикновено от 100 грама цвекло се получава около 40 мл сок. Пие се подправен с лимон 2-3 пъти дневно.

СПОДЕЛИ:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

Е-MAIL АБОНАМЕНТ:

Публикацията Ви е харесала? Можете да се абонирате за E-Mail бюлетина с най-новото от СПИСАНИЕ РОДИТЕЛ: